Gv 250 nin tam 16 tane sensörü vardır, bu sensörlerin çeşitli görevleri vardır, düştüğünüzde motorun stop etmesini sağlamak, yakıt hava karışımını ayarlamak, motor sıcaklığını ölçmek, rolantiyi düzenlemek gibi işleri hallederler. Bu sensörlerde bir sorun olduğunda motorun göstergesinin altında yer alan FI (Fuel Injection) lambası yanar ve sistemde bir sorun olduğunu, kontrol edilmesi gerektiğini bildirir.
Dikkat! Sadece motorunuzdaki sensörler arızalandığında yada akünüzün voltajı düştüğünde FI arıza ışığı yanar, eğer motorunuzda bir problem varsa ve FI lambası yanmıyorsa sorunla ilgili sensörler dışında ne yapılması gerektiğine bakmalısınız. Dikkat! Motoru çalıştırmadan önce FI lambasının yanması normaldir, çalıştıktan sonra sönmesi gerekir. Sönmediği taktirde bu sayfadaki yöntem uygulanmalıdır.
Eğer motorunuz çalıştıktan sonra FI lambası yakıyorsa sorunu öğrenmek için aşağıdaki yöntemi uygulamanız gerekmektedir.
-Motoru çalıştırmadan, emergency stop düğmesi açık şekilde 5 kez kontağı aç-kapa yapılmalıdır.
-Kontağın 6. kez açılışında bekleyin, FI ışığı önce 10 kez yanıp sönecek. Daha sonra belli bir düzende yanıp sönmeye başlayacak, Motor arızaları 2-3 rakam üzerinden göstermekte yanıp sönmeleri bir kağıda not edin ve daha sonra listeden bakarak sorunu tespit edin.
Örneğin; 2-1 2-1 3-4 3-4 1-3-2 1-3-2 gibi
Tablodaki 2. sütun GV 250 için kodların karşılığını vermektedir.