9 Aralık 2017 Cumartesi

Motor ve Şase Civata Tork Değerleri



Periyodik bakım nedeniyle veya çeşitli sebeplerden dağıtılan motor parçalarını birleştiren civata, somun ve saplamaların belli tork değerlerinde sıkılması gerekmektedir. Bu tork değerleri Gv 250 service manuelinde belirtilmiştir. Tork değerine uygun şekilde civata sıkmak için tork anahtarına ihtiyaç vardır.


Motor Bloğu Civata Tork Değerleri

 (Üst kapak civataları)

(Egzoz boğaz civataları)

(Debriyaj kapak civataları)

(Debriyaj civataları)



Şase Civata ve Somun Tork Değerleri

(Silindir saplamaları)

(Üst mesnet ve gidon civataları)

(Statör kapağı, volan ve ön dişli civata ve somunları)







8 Ekim 2017 Pazar

Sigorta Kontrolü ve Değişimi

Sigorta Kontrolü ve Değişimi

Motosikletin sigortaları enjeksiyonlu modellerde koltuğun altında arkadan bakıldığında sol tarafta, karbratörlü modellerde ise arkadan bakıldığında sağ tarafta yer almaktadır.

Sigortalar motosikletin tesisatı üzerinde motosiklete zarar verecek kadar yüksek seviyede geçecek akımları engellemek amaçlı yerleştirilmiştir. 15 ve 30 amper olmak üzere 2 adet ana sigorta bulunmaktadır.

Motora ekleyeceğiniz her elektronik aksesuarda(elcik ısıtma, usb çakmaklık, sis farı), aksesuara uygun amperde sigorta kullanmanızı tavsiye ederim.


Öncelikle seleyi yerinden çıkartıyoruz, ardından karşımıza sigorta kutuları çıkıyor. Her iki tarafındaki klipsleri çıkartarak kapağını söküyoruz.



Mavi renkte olanlar 15 amperlik, yeşil renkte olanlar 30 amperlik sigortalar.
Her sigorta kutusunda 2 tane olmasının sebebi birisinin yedek olmasıdır. Olağandışı durumlarda sigortanız yandığında yedeği bulunuyor.



Sigortaları elinizle çekerek çıkartabilirsiniz.
,



Sağlıklı bir sigorta şekildeki gibi ortadaki kısmı "n" şeklindedir. Sigorta attığında ortadaki kısım parçalanır ve elektrik akımı iletilemez.