Motorun yanına gittiğimde volanını çevirdim gayet iyi bir sıkıştırmaya sahip olduğunu fark ettim, ardından buji kablosunu elimle tutarak yeniden volanı çevirdim ve ateşlemenin olduğunu gördüm. Bu motorlar çok nazlı olduğu için her hangi bir buji yağlanması, boğulma vs. olduğunda çalıştırması zordur, tekniğini bilmek gerekir.
Neyse motorun hayli bakıma ihtiyacı var, ama neredeyse her parçası üzerinde, bu çok iyi bir şey, hoşuma giderek alıp geliyorum.
Motoru topladıktan sonra gerekli maskelemeleri yaparak alüminyum griye boyuyorum, bu kısmın tadı çok başka :)
Nikel kaplamaya gidecek parçaları tespit ediyorum, böyle kaplamalı parçaları malesef boya tutmuyor, boya yaparsanızda iş çok ucuz duruyor, bunlar kaplanmak zorunda.

Kaplanan parçalardan birisi olan far kulaklarının kaplama öncesi ve sonrası görüntüsü.
Fazlasıyla rahatlatıcı bir iş :)
Uzun uğraşlar sonunda metale kadar inmeyi başardım.
Motorun tüm parçalarını dağıttıktan sonra toplama aşamasına gelebilmek için öncelikle şasenin yeniden boyanması gerekmekte, ilk iş olarak orijinal boyanın metale inene kadar sökülmesi ve yeniden boyanması gerekiyor.
Boya tamamen kuruduktan sonra bu işin olmazsa olmazı etiketimizi takarak şaseyi kenara koyuyorum, sırada amortisörler var :)
Alt ve üst mesnetin boya söküm işlemlerinin ardından muhteşem rengimize boyuyoruz :)
Arka amortisörler her parçasına kadar söküldü temizlik ve bakımları yapıldı, burçları, keçeleri değiştirildi. Tamamen hazırlar. :)
Ön amortisörlerin eski halinin fotoğrafını çekmeyi unuttum. :(
Yenilendikten sonra böyle gözüküyorlar, gözle görülür kusurlar körüklerle kapatıldı ve tamamen elden geçtiler.
Onarılan, yenilenen ve kaplamadan gelen parçalar şase üzerinde birleşmeye başladı.
Motor bloğu boyanmıştı biliyorsunuz, egzozda güzel bir temizlik ve polisajdan geçti, elimden geldiğinde temizlemeye çalıştım, üzerinde hatalar var fakat ileride orijinal bir egzoz bulursam değiştirme şansım var. Şimdilik bununla devam ediyorum.
Motor bloğunu şaseye yerleştiriyorum fakat bir sorun var, üzerinden çıkan gaz kütüğü arızalı ve gaz teli bağlamak mümkün değil, yeni bir kütük bulmam gerekiyor.
Motor bloğunu şaseye yerleştiriyorum fakat bir sorun var, üzerinden çıkan gaz kütüğü arızalı ve gaz teli bağlamak mümkün değil, yeni bir kütük bulmam gerekiyor.
Motor bloğunu takıp eksik parçaları tespit edip aramaya koyuluyorum.
Pedallar, egzoz, far, elektrik tesisatı gibi eksikleri tamamlıyorum, her çok iyi :)
Bu aşamada karşılaştığım sorunlar;
-Orta ayaklığın olmaması (Çalıştırmaya ciddi problem yaratır.)
-Elektrik tesisatında yanlış bağlantı yapmış olmam.
-Ön ve arka lastiklerin değişmesi gerektiği.
-Koltuğun kaplanması gerektiği.
-Gaz kolu tertibatının takılması lazım.
Bu problemlerin çözülmesi ardından motoru çalıştırma aşamasına geleceğim. Çalışacak mı hala bilmiyorum.