Dikkat! Sadece motorunuzdaki sensörler arızalandığında yada akünüzün voltajı düştüğünde FI arıza ışığı yanar, eğer motorunuzda bir problem varsa ve FI lambası yanmıyorsa sorunla ilgili sensörler dışında ne yapılması gerektiğine bakmalısınız.
Dikkat! Motoru çalıştırmadan önce FI lambasının yanması normaldir, çalıştıktan sonra sönmesi gerekir. Sönmediği taktirde bu sayfadaki yöntem uygulanmalıdır.
Eğer motorunuz çalıştıktan sonra FI lambası yakıyorsa sorunu öğrenmek için aşağıdaki yöntemi uygulamanız gerekmektedir.
-Motoru çalıştırmadan, emergency stop düğmesi açık şekilde 5 kez kontağı aç-kapa yapılmalıdır.
-Kontağın 6. kez açılışında bekleyin, FI ışığı önce 10 kez yanıp sönecek. Daha sonra belli bir düzende yanıp sönmeye başlayacak, Motor arızaları 2-3 rakam üzerinden göstermekte yanıp sönmeleri bir kağıda not edin ve daha sonra listeden bakarak sorunu tespit edin.
Örneğin; 2-1 2-1 3-4 3-4 1-3-2 1-3-2 gibi
İşlemin yapılışı ile ilgili video;
GV 250N
GT 250N
Merhaba. Ben 2016 model hyosung Gv 250 kullanıyorum ve F1 lambası 0132 kodu verdi. kodu araştırdım ama hiçbirşey bulamadım bana yardımcı olurmusunuz.
YanıtlaSil0132 kodu ön silindirin oksijen sensöründe bir problem olduğunu işaret ediyor.
SilTablolarda 0132 kodunun ne anlama geldiği yazıyor.
Benelli tnt 250 2016 model f1 arızası verdi bu şekil yaptım 0505 çıktı ISC Hatası diyor kodda ama ne olduğunu bulamıyorum yardımcı olur musunuz?
Silmerhaba,
YanıtlaSilhata kodumda 10-1-1-8-10 okuyorum. WTS circuit high voltage or open karşılığı var. bu neden olabilir ?
Merhabalar, o sensörün ne olduğu hakkında bir bilgim yok malesef.
Silhada kodunun sebebini ve çözümünü öğrenebildiniz mi acaba ? aynı problem bende de var..
Sil"WTS circuit high voltage or open" tam olarak aynı sorun bendede var. Wts nin ne olduğunu bilmeden de çözemicez
SilAynı hata kodunu bende alıyorum yorumun üzerinden 1.5 yıl geçmiş ama nedenini ve çözümünü bulabildiniz mi?
SilHala hata kodunun çözümü bulunmadı mı ?
SilÇözüm yok mu hala?
SilMerhabalar,
YanıtlaSilBen sıfır GV250 aldım, henüz 100km oldu ve 3/3/6 hata kodunu verdi. ( pick up coil nosiy)
Bu konuda bir bilginiz var mıdır ?
Teşekkürler.
Merhabalar, bobin ile alakalı bir sorun olduğunu gösteriyor, direkt olarak servise başvurun, garantiden halledeceklerdir.
SilGt 250 r var 2015 model 10-3-5-1 veriyor neden olduğunu bilen var mı ?
YanıtlaSilMerhabalar, 0351 kodu ön silindirin ateşleme bobininde bir problem olduğunu bildirir.
SilBobinden başlayarak ateşleme sistemine göz atmalısınız, genelde bobinler arıza vermez o yüzden bir kabloda veya şasede kaçak vs. olma ihtimali var.
Merhaba dostum. Motoru çalıştırmadan önce kontağı açıyorum göstergede yani km nin yazdığı dijital ekranda f1 yazısı bir geliyor bir gidiyor. Fakar motoru çalıştırınca kayboluyor. Bu bir sorunmudur
YanıtlaSilMerhaba, kontağı 5 kez açıp kapatırsanız böyle bir şey ile karşılaşmanız gerekir. Sizin motorunuzda kontağı ilk açışınızda yapıyorsa o konuda bir bilgim yok yetkili servise gitmelisiniz.
SilNormal şartlarda motor çalıştıktan sonra sönüyorsa bir problem yok diyebiliriz.
Merhaba, motosikletim 2012 model gv250, fi kodum 10 - 1 - 7 - 1 şeklinde hata veriyor, fakat bu hata tabloda yok. Böyle bir hata ile karşılaşan var mı? Ne yapmam gerekiyor?
YanıtlaSilMerhaba, beyin delphi değil ise farklı hata kodları çıkabiliyor bazen. Kodu doğru okuduğunuzdan eminseniz buraya yaşadığınız problemi belirtin bilgim varsa yardımcı olmaya çalışayım.
SilArıza ışığının yanması dışındaki tek sorun, 8 10 km kullandıktan sonra, 1. vitesteyken az gaz verdiğimde devir 2000den 1500'e düşüp geri toparlıyor. Bunun haricinde bir problem yok gibi, belki benzin fazla yakıyor olabilir. Hava basınç sensörü ile ilgili gibi duruyor ama nasıl çözülür bilmiyorum.
SilRölanti devrinin 1500-2000 D/dk arasında olmasında bir problem yok, gaz verdiğiniz zaman tekrar rölanti devrini bulurken dalgalanmalar yapabilir. Soğukken 2000, ısındığında 1600 civarlarında takılır zaman zaman 2000 devire çıkar. Rölanti devri 2000 üzerinde ise problem var denebilir.
SilSensörler ile alakalı arızalar genelde servislerde uzmanlar tarafından çözülür, tabi uzman bulmak problem. :)
aynı hata bende de var çözemedik 0171
SilAynı ağrıda kodunu banada veriyor 10-1-7-1
Sil4bin 5bin devirlerde aşırı derecede gaz kesmesi var yüksek devirlerde problem yapmıyor. Siz nasıl çözdünüz?
Merhaba benelli tnt 250 2016 model beyni delphi 4 tane kod veriyor 0031 0505 0500 3700 bunlar nedir yardımcı olur musunuz ve motoru çalıştırdığımda f1 arızası gitmiyor ek olarak rolantisi dengesiz ve 3,4 devrirde takılı kalıyor hızla 60°yükselip istop ediyor ve yola çıktığımda gaz yemiyor boğuluyor bir yardımcı olursanız çok sevinirim 0552 879 41 60
Sil0-1-3-8 kodu ne ile ilgilidir? Motor bloğu çok ısınıyor.
YanıtlaSil0-1-3-8/0-1-3-2/0-1-3-7 bu nedir kafayı yiyecem tüm parçalar arızalı mı şimdi. Doğru düzgün usta tanıyan var mı İstanbul da? Bu kodların üçünü de gördüm pes...
YanıtlaSilMerhabalar, bu tür durumlarda sorun sensörlerde değil tesisatta gezen düşük veya yüksek voltaj ile alakalı oluyor. Buna sebep olan da konjektör, statör ve akü üçlüsüdür. Motorun şarj sistemini kontrol ettirmeli ve gerekli parçayı değiştirmelisiniz. Sorununuz bu şekilde çözülecektir.
Sil10 kez yandığında arıza ariyor sanirim daha sonra 3 5 1 kere yaniyor
YanıtlaSilBattery voltage low arızasında ne yapılması gerekiyor
YanıtlaSilAkünüzün şarjı bitmek üzere demek oluyor. Eğer motoru kullandığınız halde bu hatayı aldıysanız akünüz bir şekilde şarj olmuyor demektir. Öncelikle konjektör, ardından statör durumu kontrol edilmeli.
Sil2016 hyosung 0500 arıza kodu nedemek
YanıtlaSilArkadaşlar Bzim düldül 2013 gv 250, FI lambası 132 ve 138 kodu veriyor, ben Aksaraydayım burada yetkili servis yok ben bu arızayı normal motor ustasına götürdüğümde nasıl çözebilir, yani usta KOD dan anlamaz ben ne demem lazım. beni aydınlatırsanız sevinirim şimdiden teşekkürler.
YanıtlaSilUstanıza bu motorun şarj durumumu ölçermisin diyin, mümkünse statör, konjektör ve akü üçlüsü tek tek ölçülsün.
SilBenim de 2016 Hyosungum var ve 0500 arızası veriyor. Arıza kodları arasında yok. Yetkili servis merkez ile görüşmüş, sıkıntı verecek bi'şey yok, motorun beynini söküp resetlemek üzere bize gönderin demişler. Servis uygun zamanda getirmemi söyledi. Tabi insan yine de rahatsız oluyor. Daha fazla bilgi sahibi olan varsa buradan paylaşırsa sevinirim.
YanıtlaSilMerhaba acaba arıza kodunu öğrenip sorunu hallettikten sonra ekrandaki FI yazısı kendiliğindenmi gidecek acaba? Yoksa bir işlem yapılması gerekiyormu?motorum 2013 gt250
YanıtlaSilMerhaba, bazen kendi kendine sönebilir. Eğer sönmezse aşağıdaki linkte verilen yönteme başvurun.
Silhttps://hyogv250.blogspot.com/2017/03/beyin-resetleme.html
Arkadaşlar Merhaba.. 2013 GT250R da 0 1 1 8 Kodu alıyorum..
YanıtlaSilsebebi ve çözümü hakkında bilgi verebilecek var mı ?
selamin aleykum motoru yakmak uzereyim arkadaslar yardimci olurmusunuz sorun motorda f1 yaniyor ama kontagi ac kapa yaptigimfa 6 defada birakiyorum acik bir sekilde f 1 isigi yanip sonmuyor surekli yaniyor motr calismiyor ekrana c 15 arizasinin sonucuna vardim bir teknik bilgi ile c 15 arizasi nedir bilen varmi simdiden emeeginize saglik tesekurler
YanıtlaSilBende çıkan kodlar sırası ile 0122- 022 - 021 - 032 - 033 - 035 - bu şekilde akü birmeye yakın vurdurmuştum ondan sonra oldu. Ne yapmam gerek beyin arızası mı yoksa röle mi sigorta mı?
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSil10-5-10-10 Yazıyo ama en yakını ISC ERROR o ne demek acaba biliyomusunuz
YanıtlaSilISC Idle speed control yani rölanti kontrol valfi arızası, fakat arızadan emin olmalısınız. FI lambası 10-5-10-5 şeklinde yanmış olması lazım.
YanıtlaSilMotorunuzda ne tür arıza belirtileri var? rölantide dalgalanma, stop etme, yüksek rölanti gibi sorunlar var mı?
kontak 5 kez açıp kapanırsa ECU yü resetliyor. hata kodu için 3 kez aç kapa yapmak gerekiyor.
YanıtlaSil(Take special care when operating above procedure.
If the ignition switch is turned alternately, “ON” and “OFF” position, for 2 seconds by five times, the ECU is
initialized.)
ilk 10 luk sinyalleri "0" olarak değerlendirin
SilÖyleyse ben 5 kez açıp kapattığım zaman nasıl hata kodlarını okuyabiliyorum? Hatta kaçırdığım olduğu zaman tekrar 5 kez açıp kapatıyorum ve tekrar okuyabiliyorum. Sizin dediğinize göre okuyamıyor olmam gerekmez mi?
Silmodele göre değişiyormu bilmem, benim ki 2015 3 kerede gösteriyor.
Silbenim baktığım kataloktada 3 kez yazıyor. yazanı aşağıya kopyalıyorum.
B. “FI” CHECK LAMP
To confirm the memorized malfunction code :
1. Turn the ignition switch alternately, “ON” and “OFF” position, for 2 seconds by three times.(burda üç kez diyor)
2. The memorized malfunction code is displayed with blinks signal of the “FI” check lamp
3. Check the malfunction code to determine the malfunction part.
MALFUNCTION
“NO”
“YES” Malfunction code is blinked in chronological order.
“FI” CHECK LAMP INDICATION
“FI” check lamp goes off.
KEY
CAUTION
Take special care when operating above procedure.
If the ignition switch is turned alternately, “ON” and “OFF” position, for 2 seconds by five times, the ECU is
initialized.
bu arada hazırlmaış olduğunuz bu sayfadan çok faydalandım. emeğinize sağlık,
SilMerhabalar;
YanıtlaSil0201-0202 arıza kodları alıyorum
Kodlar;
1 ve 2. silindirlerin yakıt enjektörlerinin devre arızası olarak çıkıyor. Ne yapmam lazım, ustaların elinde kaldım burada yardım lütfen.
0171 yaktı servise verdim 1 ay kaldı beyin resetlenmiş söndü verdiler ama bu gün aldım düşük devirlerde gaz yemiyor sonra birden yiyordu motor 1 ay yattığı için sürersem açılır diye düşündüm 50 km sürdüm 10 defa stop etti ışıklarda falan ve günün sonunda fi geri yandı 0171 devam ediyor kendim çözebileceğim bir yorum var mı servis yapamıyor. Beynim delphi 2016 model.
YanıtlaSilMerhaba, ufak bir araştırma yaptım yakıt hava karışımı fakir uyarısı olduğunu öğrendim. Bunun dışında başka bir kod veriyor mu? Buna sebep olacak şeylere bakmak lazım, enjektörlerle alakalı olabilir. bu konuda bir tecrubem olmadığı için sizi yanlış yönlendirmek istemem, ama bu sorunu kendiniz çözeceksiniz servislere vermeyin motorunuzu.
Silbenim düşüncem fakir karışıma sebep olacak durumlar araştırılmalı, enjektörler, yakıt pompası, filtreler vs tıkalı mı? kırılmış bükülmüş bir hortum mu var ? bunlara bakılmalı. enjektör ve yakıt pompası ise onunda hata kodunu vermesi lazım.
iyi akşamlar motorumda ilk önce 0-5-0-5 kodunu gösterdikten sonra bir de 0-3-3-6 kodunu gösteriyor ne anlama geliyor bu motorumda hangi arızalar var yardımcı olursanız çok sevinirim ISC Error 1. si ama ne demek olduğunu bulamadım hiçbiryerden yardımcı olun lüfen
YanıtlaSilMerhaba ISC idle speed control demek yani rölanti valfi ile ilgili problem var, diğer arıza ise bobinden bilgi gelmediğini söylüyor. Servise gidip bunlarda problem olduğunu söyleyin baksınlar.
SilSelamun aleyküm honda 600f kullanıcısıyım f1 arızası ilk önce 2saniye yanıyor sonra 9 defa yanıp sönüyor bu nedendir ??
YanıtlaSilmerhaba 2014 hyosung gv250 motorumda 0850 cod hatası alıyorum tam olarak ne hatasıdır yardımcı olursanız çok sevinirim
YanıtlaSilf1 lambası nasıl söner
YanıtlaSil02 arıza kodu nedir 2014
YanıtlaSil0500 hata kodune anlama gelir
YanıtlaSil0 5 0 0 arıza kodunun bulan varmi
YanıtlaSilP0120 arıza kodunun anlamını bilen var mı acaba?
YanıtlaSil