17 Aralık 2018 Pazartesi

1996 HeroHonda Revizyon-Restorasyon



Amacım bu motosikleti mümkün olduğunca az para harcayarak, iyi duruma getirmek ve sorunlarını gidermektir. 

Motosikleti taşıyabilmek için aldığım yerde parçalamam gerekti, arabaya zar zor yükledikten sonra garajıma getirdim, üzerindeki her şeyi söktüm. 

Motorun civata ve somunlarını şase grubu, grenaj grubu ön ve arka olarak ayrı ayrı poşetledim.
Gösterge ve far kablolarını kağıt bant ile işaretleyerek birbirinden ayırdım.









1 Hafta şehirdışında işim olduğundan motoru bu şekilde bırakarak gittim, dönüşte işlemlere devam...



Jikle ve gaz teli, elcik, ayna gibi eksikleri bu hafta içerisinde hallettim. Boya için zımpara olarak 360 kum zımpara kullandım, mat yüzey istediğim için 2000 kum zımpara kullanmama gerek kalmadı.

Jantlar detaylı temizlendikten sonra her yeri zımparalandı. Boya için kağıt bant ile kapatıldı.






Amortisörler ve kampanalar aynı şekilde detaylıca temizlendi, kampanaların içine temizlik yapıldı. Ardından zımpara ve boya işlemi.



Koli bandı ile tutturulmuş seleyi elimden geldiğince düzelttim, eski bir motosiklet olduğundan paslanan dişler yüzünden döşemeyi tutturacak bir yer yok, bu yüzden cırtlar ile düzgün şekilde taktım, gayet sağlam oldu.



Grenajların boyasından önce motoru yürür hale getirmek istedim, amortisörler, tekerlekler, frenler, gösterge, gidon ve ayna gibi malzemeleri yerlerine taktım.





Hava filtresi ve kutusunun temizliği ve yenilemesi yapıldı, uzun yıllar temizlenmemişti.






Grenajların zımparası ve temizliği gerçekleştirildi, bir kalıp hazırlayarak yan grenajlara askeri yıldız simgesi yaptım, çok hoş durdu. Boya olarak Motip marka kutu sprey boya kullandım, mat yeşil ve ardından mat vernik.





Deponun zımparası ve temizliği tamam, sıra boyada.



Boyanan deponun kurumasının ardından motoru tamamen toplama işleminide gerçekleştirdim, tüm grenajları taktım ve benzin hortumlarınıda taktım, ertesi gün dışarıya çıkarıp marş yaptım, ilk seferde çalıştı. Sadece hava ayarı gerekiyordu.










Şimdi kendisi satılık, satıldığından yeni projelere devam edeceğim, teşekkürler. :)





2 yorum: