10 Mart 2017 Cuma

Debriyaj Teli Değişimi

Gv 250 orjinal debriyaj teli kullanıma göre değişmekle birlikte yaklaşık 20-30 bin kilometre ömre sahiptir. Debriyaj telinin durumunu kontrol etmek için debriyaj manetindeki ve motor bloğundaki bağlantılarına bakılmalıdır. Tel üzerinde kopmalar ve atmalar gözlemlenirse debritaj telinin değiştirilmesi gerekli demektir.

Piyasada orjinal debriyaj teli bulunmuyor, ancak orjinali ile birebir ölçülerde yan sanayi debriyaj telini motosiklet yedek parçacılarında ve internette bulmak mümkün.



Debriyaj teli; motor bloğu bağlantı aparatları, kablosu ve teli ile birlikte satılıyor. Sadece teli değiştirmek mümkün ancak en sağlıklısı tüm aparatları ile birlikte değiştirmektir.

Debriyaj teli değiştirmek için gerekli ekipmanlar;

-Pense
-Düz ve yıldız tornavida
-10 mm lokma anahtar
-8 mm lokma anahtar (tercihe göre ön dişli kapağı sökmek için)

Öncelikle teli debriyaj manetinden ayırmak için debriyaj ayarı yapılan 2 somunu manete yakın olacak şekilde kapatmalıyız.


Debriyaj ayarı yapılan 2 somunda ve debriyaj manetinde yatay bir boşluk vardır, bu boşluktan bir tornavida yardımıyla teli çıkarıyoruz ve debriyaj telinden ayırmış oluyoruz.



Debriyaj telini motor bloğu tarafında bağlı olduğu levyeden sökmek için W şeklinde bükülmüş kopilyayı bir pense yardımıyla düzleştirerek yerinden çıkartıyoruz, ardından serbest kalan pimi yerinden söküyoruz. Serbest kalan debriyaj telini kablosuyla birlikte motordan ayırıyoruz.



Sonrasında motor bloğunda bulunan debriyaj bağlantısından 10 mm lik civatayı sökerek debriyaj levyesini bir tornavida yardımı ile yukarıya doğru kastırarak çıkartıyoruz.



Yeni debriyaj kablosunu debriyaj manetinden başlayarak; farın arkasındaki kablo demetinden geçirerek motor bloğundaki levyesine denk gelecek şelilde yerleştiriyoruz. (motorun sağ tarafında kabloyu sabitlemek için 2 adet aparat mevcut bunlardan geçirmeyi unutmayın.)

Debriyaj kablosunda 2 adet somunla tutulan bir adet vidalı mil bulunmaktadır. Bu somunlardan bir tanesini söküp motor bloğundaki yuvasına oturtup somunu tekrar geri takıyoruz.

Öncelikle debriyaj manetine telin montajını yapıyoruz. Debriyaj ayarı yapılan 2 somunu birbirinden ayırarak eski konumuna getiriyoruz. Debriyaj telinin motor bağlantısını yapmak için levyeye yerleştiriyoruz, pimi ve kopilyasını takıyoruz.

Levyeyi motor bloğuna takmak için levyenin takıldığı tırtıllı milin saat  yönü tersinde döndürerek boşluğunu alıyoruz ve levyeyi eski konumuna göre takıyoruz. 10 mm civatasını takıp sıkıyoruz.

Son aşamada debriyaj ayarı yapmak için 2 somunlu vidalı milin somunlarını 2 taraftan gevşetip sıkarak debriyajın tam ayırdığı kısmı buluyoruz ve kendimize göre ayarlıyoruz.

Debriyaj manetinde 4 mm boşluk olması tel ömrü açısından gereklidir.





1 yorum: