Konjektör Nedir?
Bahsedecek olduğumuz bu parçaya aslına bakınca konjektör
demek yanlıştır ancak, aramızda ismi her nedense bu şekilde kalmıştır.
Konjektör TERS AKIM ENGELLEYİCİ bir devredir. Yani elektrik üreteci çalışmadığı
zamanlarda depolamada kullanılan akünün yada sistemdeki başka elektriksel
kaynakların üretece doğru geri akmasını engelleyen sistemdir. Her neyse. Biz
alışıldığı üzere konjektör demeye devam edelim.
Motorda elektrik üretimi yapan bir dinamo olduğunu ve üretim
için gerekli hareketi motorun kendi gücünden aktarma organları vasıtası ile
aldığını bilmekteyiz. Bu dinamo denen aletin diğer bir adı ise forumda sıkça
geçen STATÖR’dür. Motosikletimizdeki bu organ üretimini AC olarak (Alternatif
Akım , Dalgalı Akım) olarak yapmaktadır. Madem ki dinamoyu hareket ettiren şey
motorun kendi mekanik gücüdür, bu da demektir ki bu güç dengesizdir. Yani,
motor devri yükselip, düştükçe dinamonun hızı da değişmekte ve ürettiği
elektrik miktarıda buna bağlı olarak (voltaj) değişmektedir.
Bilindiği üzere AKÜ, DC (Doğru Akım, Doğrusal Akım)
depolayan ve şarj edilmesi gereken bir alettir. Şarj işlemi ise yine uygun
voltajdaki DC Akımı ile yapılmaktadır.
Motorsikletimiz üzerindeki tüm ekekriksel donanım kornadan
sinyalden marş motoruna ordan bujilere kada tamamı DC akım ile çalışmaktadır.
İşte konjektör burada iş görmektedir. Akımı regüle etmekte
yani istenilen akım tipine ve miktarına çevirmektedir. Telefonunuzu şarj eden
adaptör de bir çeşit konjektördür.
Sonuç olarak; dinamo motosikletin krank milindeki dönüş hızı
(devir) kadar mekanik hareketi alır, 20-80 volt kadar AC akımı üretir ardından
da bu akımı KONJEKTÖR’e gönderir. Konjektör bu akımı alır önce DC’ye çevirir
sonra istenilen voltaja düşürür ardından da Şarj işlemi için aküye gönderir. İlaveten akü
tamamen şarj olduğunda aküye giden akımı keser ve aküyü korur. Aküdeki
depolanmış voltaj düşünce tekrar şarj işlemine başlar Akü’yü sürekli dolu
olmasını sağlar.
Konjektör neden arızalanır?
Tüm elektriksel cihazların bilindiği üzere saat olarak
hesaplanmış bir ömrü olduğunu bilmekteyiz ancak bu yazımızda ömrünü doldurduğu
için arızalandı konusuna girmeyeceğiz. Bizim derdimiz üretim yahut kullanıcı
kusuruna dair incelemelerdir. Bulguların tamamında konjektör bağlantılarınn
eridiği, yandığı görülmüştür.
1- Akü
çalışma ömrünü doldurmuş yahut arızalandığı için şarj edilemiyor. Bu durumda
konjektör sürekli faal durumda olacak, aralıksız biçimde aküyü şarj etmeye
çalışacak Konjekör aynı adaptörlerde olduğu gibi çalıştığında ısı yayan
bir alettir ve soğuması için üzerinde metal kanatçıklar vardır. Bu sürekli ve
tam kapasitede çalışma hali ise konjektörün aşırı ısınmasına içerisindeki
devrelerin ve kendisine bağlı olan kablo girişlerinin erimesine hatta yanmasına
sebep olacaktır. Erime nedeni ile kablolar açıkta kalacak muhtemelen kısa devre
sonucu arızaya neden olacak, kısa devre olmasa bile kendi devre elemanları
kavrulacaktır.
2- Konjektörün
bulunduğu alan yeterince havalanmıyor ise yine yüksek ısı faktörü egemen
olacaktır.
3- Konjektöre
bağlı olan kablolarda bir gevşeme vardır. Bu gevşek noktada kıvılcım atlaması
veya yüksek bir drenç meydana gelebilir. Bu durumda kablo bağlantılarının
yanması sözkonusudur. Yanan kablolar kısa devreye neden olacak ve konjektörü az
bir zaman içinde bozacaktır.
4- Fabrika,
motosikletin üzerinde bulunan elektriksel elemanların harcadığı güce göre bir
konjektör tipi ve akü kullanmış, kablolamadan sigortalara kadar tüm sistemi bir
denge üzerine kurmuş ancak çok az miktarda da güvenlik gerekçesi ile rezerv
potansiyel bırakmıştır. Yani biraz zorlamaya karşı önlem almıştır. Durum böyle
iken motorsiklete sonradan ilave edilen her elektriksel parça (sis farı, led
farlar, çakmak, usb soketler, elcik ısıtma, teyp vs.) ayrı bir yük
oluşturacaktır. Sistem dengesinin üzerine çıkıldığında konjektör sürekli aküyü doldurmak durumunda kalacaktır, buda konjektörün zorlanmasına sebebiyet verir.
5- Dinamo
gereğinden fazla akım üretmektedir ve yine konjektörün devre elemanlarını zorlayacak
ve yanmalarına sebep olacaktır.
Konjektör arızası yaşayan kullanıcılar ne gibi sorunlarla
karşılaşıyor ?
1- Motor tek marşta çalışmaz, uzun süre marşa basmanız gerekir.
2- Motoru bir süre kullanmadıktan sonra marş basmanız gerektiğinde marş basmaz.
3- Düz yolda giderken motor stop edebilir.
4- Düşük hızlarda ve durduğunuzda motordan yanık kablo kokusu gelir. (Sele altından)
5- Aküyü şarj ettirmenize rağmen bir kaç gün içinde yeniden marş basmaz.
6- Kontak açmanıza rağmen hiç bir şekilde elektrik gelmez. (Sigorta atmıştır.)
7- Sele altından dumanlar çıkmaya başlar. (Korkmayın birşey olmuyor.)
Yukarıdaki altı maddeye bakınca problemin ya yanık
kokusundan yada akünün boş olmasından meydana çıktığı anlaşılıyor. Ancak seleyi
kaldırdığınızda bir yanık kokusu yok ise kablo girişleri sağlam ve yerli
yerindeyse aküden şüphelenmeniz önceliklidir. Evinizde bir akü şarz aleti
bulundurmanız ısrarla tavsiye edilir. Ucuz bir alettir ve iyi ki almışım len,
aferin bana dedirtecek bir cihazdır.
Konjektör Arıza Teşhisi nasıl yapılır ?
Konjektörün çalışıp çalışmadığını kontrol etmemiz için gerekli olan alet avometredir. Çeşitli birimlerde elektrik akımlarını ölçmeye yarayan bir alettir. Biz motosikletimizde Volt(V) üzerinden ölçüm yapacağımız için avometrenin üzerindeki düğmeyi V simgesinin üzerine getiriyoruz.
Avometrenin kırmızı kablosunu akünün artı(+) kutbuna, siyah kablosunun ucunu ise eksi(-) kutbuna yerleştiriyoruz.
Motor çalışmıyorken avometrenin göstermesi gereken değer 11,6 V ile 12,6 V arasında olmalıdır. Bu ölçüler sağlıklı bir akünün göstermesi gereken voltaj değerleridir, eğer akü 11,6 V altında bir ölçü gösteriyorsa akünüz boş demektir.
Motoru çalıştırıyoruz, şimdi rölantide ve 5.500 devirde göstereceği voltaj değerleri ile konjektörün çalışıp çalışmadığının kontrolünü yapmış olacağız.
Motor rölantide iken göstermesi gereken voltaj değeri 13,0 V ile 13,5 V olmalıdır. Far, elcik ısıtma, sis farları gibi donanımlar çalışıyorken bu değer 12,5 V a kadar düşebilir.
Motorun devrini 5.500 dev/dk sabitlediğimiz zaman voltaj değerinin14 V ile 14,5 V arasında bir değer göstermesi gerekmektedir.
Eğer konjektörünüz arızalı ise rölantide ve 5.500 devirde avometrenin göstereceği değer yaklaşık olarak 12,0 V ile 13,0 V arası olacaktır. Bu demek oluyorki konjektörünüz aküye yeterli derecede enerji göndermiyor ve şarj etmiyor. Bu sebeple motorunuz üzerindeki tüm elektriksel donanımları aküden enerji alarak kullanıyor. Buda çok kısa sürede akünüzün bitmesine sebebiyet verecektir.
Konjektör arızası nasıl giderilir?
Hyosung marka motosikletlerde kullanılan konjektörlerin genelde ömrü kısıtlıdır. Tahmini bir kilometre vermek gerekirse bu kilometre 20.000 dir. Eğer yüksek kapasiteli konjektör kullanılırsa bu ömür uzayabilir. Yukarıda bahsedildiği gibi durumlar söz konusu olduğunda ve avometre ile konjektör arızası tespit edildiğinde yapılacak şey yeni bir konjektör takmaktır.
Motorumuzda konjektör bağlantıları plastik soketler ile yapılmıştır. Tavsiyem bu soketlerin iptal edilmesi ve tek tek yanmaz bant ile birbirine bağlanmasıdır. Bu işlemleri tesisattan anlayan tecrubeli birisinin yapması önemlidir.
Piyasada çeşitli firmalar Gv 250'nin orijinal konjektörünü 300 TL ye satmaktadır. Benim tavsiyem her hangi bir 250cc motorun konjektörünü kullanmanız yönünde olucaktır. Bu şekilde çok daha ucuza bu sorunu çözebilirsiniz. Bunun motorunuz için bir tehlikesi yoktur, konjektör üniversal bir parçadır. Orjinali ile aynı görevi yerine getirir.
Dikkat edilmesi gereken kapasitesi 250cc motosikletlere uygun üretilmiş olmasıdır. Düşük kapasiteli konjektörler statöre zarar verebilir.
Dikkat edilmesi gereken kapasitesi 250cc motosikletlere uygun üretilmiş olmasıdır. Düşük kapasiteli konjektörler statöre zarar verebilir.
Gv 250 ye uyumlu konjektörler ;
-YBR 125 konjektörü (Karbratörlü modeller 2005-2008)
-XF - 645 konjektör (Enjeksiyonlu modeller 2010-2015)
-Mosfet FH020AA konjektör (Tüm modeller için uyum sağlar)
-Mosfet FH020AA konjektör (Tüm modeller için uyum sağlar)
Bu yazı motosiklet.net'ten BLUERAY isimli kullanıcının postundan alıntılanarak düzenlenmiştir.
Ellerin dert görmesin aga. Teşekkürler
YanıtlaSilTesekkurler
YanıtlaSilçok güzel bir yazı.. teşekkürler
YanıtlaSilRölanti 14 v 5500 devirde 14.5 v ölçüm aldım. Ama akü şarj olmuyor benim sıkıntı akude sonucuna mi varmak gerekiyor
YanıtlaSilEvet bazı durumlarda akü şarj olsa bile şarjı tutmaz. Akünün değişmesi gerekir.
SilÖğretici teşekkürler
SilBilgi için saol
YanıtlaSilPeki başka modellerin statörü uyuyormu gv250 efi modellerine 2013
Bildiğim kadarıyla uymuyor, zaten hyosung markasında yan sanayiden ve başka marka parçalardan uzak durmak lazım. Orijınali kullanmak en iyisi.
SilEyvallah usta emeğine sağlık
YanıtlaSilBay ağzına eline yüreğine sağlık be kardeşim...aynı dert bende de var anlaşılan benimde bir konjöktör almam gerekecek
YanıtlaSilBenim konjoktor sarj ediyor fakat cok isiniyor sebebi nedir acaba 1 hafta icersinde 2 adet degistirdim
YanıtlaSilKonjektörün el değmeyecek kadar ısınması nornal ancak 1 haftada yanıyorsa uygun konjektör taktiğinizdan emin olun veya sorunu akü veya statörde arayın. Statördeki yüksek voltaj veya aküdeki bir başka sorun konjektörün yanmasına sebep olabilir.
SilMerhaba verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ediyorum. Benim sorunu söyle. Akü voötajları normal fakat rölantide iken 14.3lere kadar çıkıyor. 5500 devirde iken 13.6 gibi değerlerde konjektör arızasımı acaba
YanıtlaSil13.6 V düşük bir değer değil aküyü şarj eder, bence aradaki voltaj farkı ateşleme için çekilen akımdan kaynaklanıyor. Problem yok gibi.
SilBenim ateve ninbuji ateslemiyor regülatör arızalı olbilirmi yeşil gablo şase almıyor beni bilgilendirirseniz memnun olurum.
SilS a Mondial 150 mr senede 15 gün kullayirum motoru akü yok hiç kullanmasam sorun çıkarır mı sizce cikarirsada sadece konjektor e mi zarar verir?
YanıtlaSilkullanmamanızla alakalı sorun çıkarmaz, aküsüz şekilde bekleyebilir.
SilKonjektör değiştirdim akü yeni aldım buji yenilendi ama hala motor 1-2gün Sonra marş almıyor sorun neden olabilir
YanıtlaSilSorun statörde olabilir, ama bunu anlayabilmek için ölçmek lazım.
SilArkadaşlar motordan anlamıyorum bende scooter kanuni rokko var bunun konjektörü nerede tam olarak
YanıtlaSilBenim sorunum motor rölantide çalıştığında sıkıntı yok ama gaz verince motor gaz yemiyor boğuluyor tekleme yapıyor
YanıtlaSilBujiyi değiştirip deneyebilirsin
SilHelal olsun çok açıklayıcı bir paylaşım 👍
YanıtlaSilÇok yararlı bir blog tebrikler.Rölantide ve gaz verince 14 V (çakmaktan ölçen voltmetre ile) değer veriyor yani gaz verince artmıyor bu normal midir ?
YanıtlaSilNormaldir.
YanıtlaSilÇok teşekkür ederim işiniz gücünüz rast gitsin...
SilHoysong 2016 model ilk calistirmalarda sorun yaşamıyorum motor ısındığı zaman stop ettiğinde çalışmama sorunu oluyor beş on dakika bekleme sonrası çalışıyor sorun neden olabilir teşekkürler
YanıtlaSilselamun aleykum abiler sizlere bir sorum olucak 2 gun once bro motor aldim kymco grand dink 200i motorum 2.el olmak sartiyla motorumun ekraninda motor ariza yani(celp)ışığı yanip sonuyor bunu nasil bi etkisi olur almadan Kymco yetkili serwisine goturdum beyninde bi sorun olmadigini soyledi sizce bu ışığı nasıl sondurebilirim en kisa zamanda bunu cewaplarsaniz sewinirim tesekkurler
YanıtlaSilSelamın aleyküm r25 var aküyü sarj edince sorunsuz godiyor motor fakst belki bir süre sonra önce gòstergeler ardından motor stop ediyor konjektör aküyü şarj etmiyir dedi usta yeni konjektör alsam sorun giderilir mi ?
YanıtlaSilEvet sorun konjektörde gibi duruyor.
Silslm usta 100luk mondial motosiklet akü bis mars basmıyor fakat çalıştığında tüm lambalari 1 saat içinde patlatıyor yeni ampuller aldım taktım onlarida yarim saat içinde patlattı neden kaynaklanır şimdiden tesekkurler
SilSelam aleyküm cup 100 motor marş rölesi den elektirik çıkışı yapmiyor ve bu yüzden marjla çalışmıyor yeni role taktim ve hala aynı
YanıtlaSilTek kelime adamsın
YanıtlaSilHep konjektörün düşük enerji verme arızasından bahsetmişsiniz hatta tğm form siteleründe aynı ancak benim motorumda yüksek voltaj veriyor gaz verdikce 16 17 volta çıkıyor akü ısınıyor bunun ne gibi sorunları olabilir bilgi vermeniz mümkünmü başına gelen varmı
YanıtlaSilMerhaba, düşük voltaj sorunu kesin konjektör arızalı demektir genel olarak fakat konjektörler bazen yüksek voltaj arızasıda verebilir, yüksek voltaja sebep olan şey statörde olabilir. Bu şekilde kullanmanızı tavsiye etmem en başta akü olmak üzere bir çok aksama zarar verebilirsiniz.
SilÖncelikle sorun tespit edilmeli statör mü, konjektör mü kesin tanı konduktan sonra parça değişmeli.
100luk mondial akü bis ayak marşıyla çalıyor motor ışıkları yaptığım zaman ampuller hep patlıyor değiştiriyorum 1 saat sonra onlarida patlatıyor nedendir acaba
YanıtlaSilMotosikleti ya aküsüz çalıştırıyorsun ya da akü plakaları sertleşmiş yeni bir akü takarsan sorunun çözülür
SilMerhabalar verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim. Nacizane bir sorum olacaktı motosikletim yeni bakımdan çıkmış olup daha önce hiç hata vermeyen motor sürekli hata üstüne hata verir oldu 171 önce motorun hava alabiliyor olacağını düşünerek egzoz çıkışlarını iyice yerine oturtup ve sensörleri temizledim hata bir süre vermez oldu sonra tekrar vermeye başladı bu sefer peşinde 0031 ve 131 hatalarını vermeye sensörlerini çalıştığından emin olduktan sonra konjektör arızalı olabileceğini düşünüyorum fakat arıza belirtilerinin hiçbirini göstermiyor motor tekte çalışıyor tekleme stop etme yok. Ölçümleri yaptığımda ise off konumunda akü 12.6v rolantide 13v 5000devirde 13v ve 5000devirde acayip bir titreme var büyük ihtimalle konjektör bozulduğu kanısındayım fiyatlara baktım 600 700tl çıkmış bir universal parçanın bu fiyatta olması çok şaşırtıcı 250CC değerindeki motorların konjektör olur demişsiniz güncel olarak verebileceğiniz bir marka Vs varmıdır.
YanıtlaSilMerhaba evet sensör problemleri konjektör kaynaklı olabilir, ölçüm sonuçlarınızı çok açıklayıcı yazmamışsınız 13.9 V mu yoksa 13.1 volt mu onu bilmek lazım, ben 13.0-13.2 volt gibi bir ölçüm yaptığınızı varsayıyorum ve sorunun konjektörde olduğunu söyleyebilirim size.
SilHyosung konjektörü 3 sarı(faz) kablo ve 1 kırmızı 1 yeşil kablo şeklinde bir düzeni var bu düzene uyan 5 çıkışlı konjektörlerin tamamını uyum sağlar ama önemli olan sistemin yükünü kaldıracak kaliteli bir konjektör olması, ben zamanında 35 liralık konjektör bağladım bu yüzden statörümü yaktım.
Size marka olarak hiç bir tavsiye veremem çünkü motoru satalı çok oldu ama internette mosfet konjektör diye geçen konjektörler var 1000 lik motorlar için bunları alabilirsiniz veya 250cc piyasa motorlarından her hangi birinin konjektörünü alıp takabilirsiniz bu araştırmayı yapmak size düşer şimdiden kolay gelsin.
5000devirde iken 13.1 e kadar düşüyor ve 5000 devirde devir saatinde bir titreme oluyor mosfet konjektör çok araştırdım ama Türkiye satış yapan birini bulamadım büyük ihtimalle riske girmeden orjinalini alacağım cevabın için teşekkürler.
SilYeni konjektör elime ulaştı taktım lakin FI hatası gitmedi tam 60km öyle gezdim birde baktım ön far patlamış o patladıktan sonra FI ışığı söndü 😀😀 motor çalışır vaziyetteyken hata vermedi ama motor kapalı iken kontak aç kapa hata kodlarını yine gösteriyor bu durumda beyin resetlemek mi lazım yoksa hata hala devam ediyormu demek far ampulü patladıktan 5000devirdeki titreme bariz bir şekilde azaldı
SilÖncelikle motorun şarj durumunu tekrar ölçmek gerekir, voltaj değerleri 13.5-14.5 arası ise konjektör kaynaklı probleminiz çözülmüştür. FI lambası bazen reset gerektirir bazen gerektirmez. Eğer voltaj durumunuz yine olağandışı ise tamirciye göstermenizde fayda var.
YanıtlaSilMerhaba. Konjektor konusunu harika ozetlemissiniz teşekkürler. Konjektor testi yaparken hangi kablonun giriş, hangisi çıkış ve avometreyi hangi kablolarla tutmamız gerektiğini aciklarsaniz çok memnun olurum.
YanıtlaSilteşekkürler yorumunuz için, konjetörde 2 tip kablo sıralaması var ben bir tanesini biliyorum kırmızı-yeşil-sarı-sarı-sarı
SilBurdaki kırmızı DC + yeşil DC- (Yeşil motosikletlerde her zaman şasedir yani - aklınızda olsun.) üç tane sarı kabloda AC Faz kabloları, DC elektrik yani çıkış elektriği ölçmek istiyorsanız zaten direkt aküye bağlamanız yeterli, Statörden gelen üç faz kablosunu ölçerek statör durumunu kontrol edebilirsiniz. Faz kabloları ölçü şu şekildedir;
Avometrenizi Ac 200 moduna getirin, Artı ve eksi uçları 3 faz kablodan ikisini ölçecek şekilde yerleştirin, motor çalışır vaziyette rölantide 15-20V 5 bin devirde 50-80V elektrik görmeniz gerekir. Eğer görmüyorsanız statörde sorun var demektir. Bu denetlemeyi tüm fazlara yapın avometrenin artı ucu ile 3 sarı kabloyuda aynı şekilde ölçmelisiniz. hepsi yaklaşık aynı voltajları vermesi gerekir.
Benimde bir sorum olacak atv 250 ss yuki motora belirli bir şuradan sonra motor stop ediyor karbirotur den deyil elektirik kesiyor cevaplaesaniz sevinirim
YanıtlaSilMerhaba degerli arkadaşlar motoru aldığım kişi aküsü zayıf dedi.
YanıtlaSilyeni akü taktım 1 hafta sonra akü bitti.
motor calıştırarak aküde ölçüm yapıldı matorcu konşöktör çalışıyor ama az akım üretiyor farları yakma sorun olmaz deyip beni savuşturdu ne yapmaliyım arzayı (sorunu gidermek icin.
yardımcı olursanız bilgi için sevinirim simdiden teşekkür ederim.
konjektörü değiştirin
SilMerhaba akü ölçümü yaptığımda gaz verdiğim zaman voltaj 19v a çıkıyor arıza ne olabilir
YanıtlaSilkesinlikle konjektör
SilÇok teşekkürler. Birde araştırmalarım sonrası statörden bahsediyorlar onun arıza belirtisi nedir ustam
Silaküyü ölçtüğünüzde düşük voltaj (10-11.5V) görürsünüz ardından statörü ayrı olarak ölçersiniz yine düşük voltaj varsa sorun statördedir.
YanıtlaSilKonjektor akuye sürekli sarj veriyormu. Yoksa belirli bir voltaja gelince durması mı gerekiyor. Benim motorumda 14.5 volt sabit geliyor rölanti ve devirde. Bu şekilde akuye zarar verir mi sürekli sarj ederse
YanıtlaSilHayır konjektör akü dolduğu zaman şarjı kesmez akü gerektiği kadar amperi çeker 14.5 volt normal bir problem yok
SilTeskkurler.
YanıtlaSilSelamlar. Motorum 150 cc cin n
YanıtlaSilSelamlar, motorum 150 cc cin mali. Tum lambalrim saat gostergelerim yandi. Ustaya goturdum. Konjetore birseylrr yapti. Lambalari degistirdi. Gostetge panelini degistirdi. Simdi ise aku sarj voltaji 19 lara cikiyor. Benzin gosterge saati yine bozuldu. Buyuk ihtimal
yandi.bir adet gosterge lambasi patladi. ne yapmam gerekir.
sorununuz statör kaynaklı olabilir, ancak ölçüm yapacak sorun tespiti yapacak bir ustaya götürmeniz lazım. konjektör veya statörde sorun var eğer konjektör değişmediyse sorun konjektördedir.
SilSlm aleyküm. bws 100 kullanıyorum konjoktör arzalı olduğu için yeni bir konjoktör aldım aküden ölçüm Yaptığım da yarım gazda 16 ile 20 volt görüyordum statör de sorun var dedim açtım sürtünen yerler çok kirli idi temizledim sargıları ölçtüm sorun yok taktım ama hala aynı şekilde yüksek voltaj geliyor aküye. Sorun ne olabilir. (akü yeni, başka bir motorun konjoktörünü denedim ondanda yüksek voltaj verdi) varmıdır bir fikri olan teşekkürler.
YanıtlaSililginç bir durum, yüksek voltaj kesinlikle konjektör arızasını işaret eder, lütfen tüm kabloları baştan sona kontrol edin bir kısa devre veya atlama durumu olmasın. yoksa bir motor tamircisine göstermekte fayda var. karışık bir durum.
SilTeşekkür ediyorum tamir den sonra arzanın kaynağını paylaşacağım
SilMerhaba arkadaşlar 200 ns 2015 motosikletim var rölantide akü 12.5v fakat motor ısısı 70 derecelere geldiğinde 11.9 12v lara kadar düşüyor sanırım konjektör arızalı. Kendi konjektörü çok pahalı. 800 900 civarı muadil takabileceğim bir konjektör varmıdır biliyormusunuz?
YanıtlaSilBen motosan modesa 100 Luk motor var ve konjektör u bozuldu aynı konjektorden bulamıyorum ona uygun konjektör ne marka olabilir yada ne yapmalıyım
YanıtlaSilCasino (2021) - Dr.DMC
YanıtlaSilWelcome to Dr.DMC. 평택 출장샵 Enjoy 정읍 출장마사지 a 밀양 출장샵 thrilling experience 부산광역 출장마사지 with over 100 online slots and games, including progressive 의왕 출장안마 jackpot slots, blackjack,
Merhaba benim motor soğuk yeni çalıstırdığımda şarj ediyor 14 14.3 civarı ısınınca şarjı kesiyor 11 12 volt değerlerine düsüyor statörü ölçtüm sağlam konjektörde ölçtüm sağlam kablolarda sorun yok acaba ısınmadan dolayı birtanesi statör yada konjektör akım kesiyor çözemedim
YanıtlaSil