8 Nisan 2017 Cumartesi

GV 250 Almalı mıyım?

Gv 250 Almalı mıyım?

Yıllar boyu forumlarda ve çeşitli intenet sitelerinde bu motor hakkında çeşitli yazılar yazıldı çizildi. Genelde bu motoru almaya niyetlenenler internette araştırma yapmaya giriştiği zaman internette sıkça karşılaştığı bazı yazılar mevcuttur. Kimisi yedek parçası bulunmuyor der, kimisi çok problemli motor der, kimisi çok dandik yolda dökülüyor der. Bunun aksine yine internet ortamında bu motordan aşırı memnun kişiler ve yazılar da mevcuttur.

2017 Yılı itibari ile size söylemek istediğim bir şey var. Bu motoru alabilirsiniz, 2005 yılından beri piyasada oluşu, servislerin ve tamircilerin artık bu motoru tanıması, parçasını her ne kadar distribitörü getirmese de farklı firmaların getirmesiyle bu açılardan alıp kullanmanızda bir sakınca yoktur.

Türkiye piyasasındaki japon bir rakibi olmadığı için en kaliteli motosiklet olduğunu söyleyebilirim. Diğer 250 cc rakiplerinden daha güçlü ve torkludur. Şehirdışı seyahatlerinizi rahatlıkla yapabileceğiniz bir motosiklettir. Klasik bir cruiser görünümüne sahip olması custom çalışmalarına fazla müsade etmese de, sisy bar, ön cam, koruma demiri, sis farları gibi çeşitli aksesuarlar takılabilir.




Yedek Parçası yok deniyor.

Yedek parçasını Türkiye distribitörü olan Uniteks motosikletin getirmediği doğrudur. Daha doğrusu sipariş üzerine istenilen parçayı Koreden getirtiyorlar. İstenilen parçanın elinize ulaşması maksimum 2 haftayı bulur. Burada bahsedilen parça ihtiyacı çok sık rastlanan bir durum değildir, çünkü sık kullanılan parçalar Türkiye'de bolca bulunmaktadır. Eğer olur da debriyaj tasını arızalanırsa yada deponuz parçalanır ve depoya ihtyiacınız olursa yada bir kazaya karışır ön amortisörleri dağıtırsanız distribitörden parça isteyebilirsiniz yada kendiniz Kore'den sipariş edebilirsiniz.

Dünya küçük, kargo parasını verdikten sonra istediğiniz parçayı 1 hafta içinde kapınıza getirtebilirsiniz.

Bunların dışında periyodik bakım parçaları olan yağ filtresi, hava filtresi, debriyaj ve gaz telleri, debriyaj balataları, fren balataları ve çeşitli bir çok parça piyasada bulunmaktadır. Yedek parça temini hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki linki ziyaret edebilirsiniz.

Yedek Parça Temini


Kronik sorunları var deniyor.

Kronik sorunları model yıllarına göre değişse de vardır fakat çok ucuza sonsuza dek çözülecek sorunlardır. Bunlardan ilki buji pipolarının çatlamasıdır, 2 Adet NGK buji piposunu 26 TL ye satın alıp değiştirdiğinizde bu sorun ortadan kalkmış olur.

Bir diğer sorun olan konjektör arızasıda motorda kullaılan konjektörün ömrü ile ilgili diyebiliriz. Sıfır alınan her motor yaklaşık 20 bin km'ye ulaştığında konjektör yakar. Piyasada Gv 250 konjektörü olarak satılan parça yaklaşık 220 TL dir fakat konjektör üniversal bir parça olduğu için biz genelde Yamaha YBR 125 konjektörü yada herhangi bir 250 cc motosiklet konjektörü takmayı tercih ederiz.

Bu 2 sorun dışında yaşanan sorunlar genelde kullanıcıların hatalı kullanımından kaynaklıdır. 2 Problemle de alakalı detaylı bilgiyi aşağıdaki linkleri ziyaret ederek alabilirsiniz.

Konjektör Arızası
Buji Piposu Çatlaması


Parçası pahalı mıdır?

Parçası pahalıdır. Büyük bir sorunla karşılaşırsanız yada motoru 100.000 km kullanıp yeni motor yaptırmak isterseniz büyük paralar cebinizden çıkacaktır. Parçalarının ücreti japon motosikletlerle yarışabilir. Fakat günlük kullanılan bir motorun yıllık bakım masrafı 400-500 lirayı geçmez. Yağ, Yağ filtresi ve hava filtresi değiştirmek dışında yapmanız gereken bir şey yok. Büyük bakımlarında teker rulmanları, subap ayarı vs yaptırmak gerekir. Bu bakımlarda 30-40 bin km'de bir yaptırılmalıdır.


Gv 250 kalitesiz midir?

Eğer bir japon motosiklet ile çinli motosiklet arasında bir yere koymak isteseydik, japon motosiklete daha yakın bir yerde dururdu. Yani japon motosikletine yakın bir kaliteye sahiptir. Çinli rakipleri arasında en çok karşılaştırılan Regal Raptor ile arasında dağlar kadar fark vardır. Bunu her iki motosikletide detaylı kullanmış birisi olarak söylüyorum. Hyosung ile kalite olarak denk bir marka vardır oda Koreli kardeşi Daelim'dir.













10 yorum:

  1. Tam olarak aradığım yazı oldu. Eline sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir blog olmuş, zaman ayırıp bunu bizlerle paylaştığın için teşekkür ederim.

    Motor ehliyetim bile olmamasına rağmen motor almayı kafaya koymuş durumdayım. çinli motorlardaki somun vida kontrol/sıkma mevzusu GV250 için ne durumdadır? insan gibi kullandığın zaman servisten servise git başka bir şey yapmanı gerektirmez diyebilir misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.

      Hiçbir civata-somunu kontrol etmenize gerek yok, kendi kendine gevşemez.
      Kronik sorunları dışında başka problem yaşanması zor. Bu sorunları önlemek için servis kilometresi dışında müdahale edilmesi gerekebilir.

      Sil
  3. Ehliyetimi yeni aldım kesinlikle gv 250 alıcam size sorum ise kaç model almayım 2012 den aşağısına bulaşma deniyor siz ne dersiniz sizin motor kac modeldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim 2006 ve 2013 olmak üzere iki motorum oldu, ikisinden de memnundum.
      2012 ve üzeri modellerde en az problem çıkaran enjeksiyon sistemi var, buna rağmen blogta görebileceğiniz üzere şarj sistemine dikkat etmek gerekiyor. Orijinal konjektör ve sağlam bir akü olmalı motorda her zaman. Bunlara dikkat ederseniz arkanıza bakmazsınız.

      Sil
    2. Çok testeşekkür abi 10 gün sonra Ankara'dan 2013 model 7000 kmde bir gv 250 alıcam bende bir süre sürüp deneyim kazandıktan sonra senin ki gibi geziler yapmak istiyorum bu kadar yararlı bı blog yaptığın için çok teşekkürler 👏👏

      Sil
  4. Ellerinize ve emeğinize sağlık paylaşımlarınız için teşekkürler
    ��������
    Adem Kaya

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar ilk motorum olacak gv250 düşünüyorum ama gv250ye denk bakabileceğim bir motor var mı acaba bilgilendirirseniz sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, Daelim Daystar 250 tercih edebilirsiniz. Kaliteli ve sorunsuz bir motor.

      Sil
  6. Hocam Merhaba neredeyse bütün yazılarını okudum. Hyosung GV250 aldım 2 ay önce sayende çoğu bilgiye ulaştım. Sana ulaşabileceğim bi sosyal medya hesabın varsa oradanda ayrıca teşekkür etmek isterim. Bu arada Motorumdan çok memnunum bir kulübe üyeyim ve her hafta sonu uzun sürüşler yapıyoruz. 2016 model motorum abilerinin yanında beni gücüyle atikliği ile küçük düşürmüyor. 30 kuruş yakıyor max tek kişi 125 - 130 arası yapabiliyorum. Çok dikkat çekiyor. Sesi orjinal egsozunda abilerininki kadar olmasada tek başınayken gayet ideal. fakat isteyen açtırabilir. Velhasıl memnunum tavsiye ederim. Hyosung GV 250 Kullanıcısı. 2016 model enjeksiyonlu

    YanıtlaSil