8 Ekim 2017 Pazar

Sigorta Kontrolü ve Değişimi

Sigorta Kontrolü ve Değişimi

Motosikletin sigortaları enjeksiyonlu modellerde koltuğun altında arkadan bakıldığında sol tarafta, karbratörlü modellerde ise arkadan bakıldığında sağ tarafta yer almaktadır.

Sigortalar motosikletin tesisatı üzerinde motosiklete zarar verecek kadar yüksek seviyede geçecek akımları engellemek amaçlı yerleştirilmiştir. 15 ve 30 amper olmak üzere 2 adet ana sigorta bulunmaktadır.

Motora ekleyeceğiniz her elektronik aksesuarda(elcik ısıtma, usb çakmaklık, sis farı), aksesuara uygun amperde sigorta kullanmanızı tavsiye ederim.


Öncelikle seleyi yerinden çıkartıyoruz, ardından karşımıza sigorta kutuları çıkıyor. Her iki tarafındaki klipsleri çıkartarak kapağını söküyoruz.



Mavi renkte olanlar 15 amperlik, yeşil renkte olanlar 30 amperlik sigortalar.
Her sigorta kutusunda 2 tane olmasının sebebi birisinin yedek olmasıdır. Olağandışı durumlarda sigortanız yandığında yedeği bulunuyor.



Sigortaları elinizle çekerek çıkartabilirsiniz.
,



Sağlıklı bir sigorta şekildeki gibi ortadaki kısmı "n" şeklindedir. Sigorta attığında ortadaki kısım parçalanır ve elektrik akımı iletilemez.



10 yorum:

  1. Çok faydalı bir paylaşım.

    YanıtlaSil
  2. Gv250 motorumunda kontağı açtığımda hiç elektrik gelmiyor. Akü kontrolü yaptırdım, aküde sorun yok. Koltuğun altındaki sigorta kutusunu da kontrol ettim. Yine çözüm olmadi. Başka ne yapilabilir?

    YanıtlaSil
  3. Gv250 motorumunda kontağı açtığımda hiç elektrik gelmiyor. Akü kontrolü yaptırdım, aküde sorun yok. Koltuğun altındaki sigorta kutusunu da kontrol ettim. Yine çözüm olmadi. Başka ne yapilabilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geç cevap için özür dilerim, aklıma kontağın bozuk olabileceği geldi.

      Sil
  4. teşekkürler paylaşım için

    YanıtlaSil
  5. Hyosung aquila 250 gv 2008 Benzin pompasıni değiştirdim üniversal taktım çalışmadı Universal pompanin basıncı doğru olmayabilirmi ve nasıl ölçülür AUSTURYADAN Rifat

    YanıtlaSil
  6. Merhaba benzin pompaları genelde aynı basınçlarda çalışır motorun beyni pompayı algılamamış olabilir. Basınç ölçümü için özel manometreler gerekir yapmanız gereken elektriksel olarak pompanın tanıtılması iyi günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamina aleykum Ben seyahat halindeyken tik diye bir ses gelip sonra motor stop etti daha sonra saga cekip marsa bastim ama calismadi elektirik var ekran yaniyor ama atesleme dugmesine basiyorum herhangi bir tepki vermiyor ne hir hir ediyor nede en ufak bir ses var sence problem nedir Gv 250 2016 model

      Sil
    2. Yakit pomba sesi var korna falan caliyor

      Sil