Servis ve Bakım Aralıkları
Bilindiği üzere motora belli kilometre aralıklarında bakım yapılması gerekli. Bende bu başlık altında size Gv 250 kitapçığında bulunan bakım bölümündeki tabloda yazan bilgileri daha anlaşılır dille anlatmaya çalışacağım.
Kitapçıkta motor ve yürüyen aksam ayrı ayrı verilmiş, öncelikle motor bakımları ile başlayalım.
Motor Bakım Tablosu
1. Motor yağı ve yağ filtresi
Motor yağı ve yağ filtresi ilk 1000 km bakımı sonrasında her 4000 km'de bir değiştirilmelidir.
Motor yağı ve filtresi nasıl değiştirilir?
Tork Değeri
-Yağ tapası (18-20 Nm)
-Yağ filtre kapağı (8-12 Nm)
Tork Değeri
-Yağ tapası (18-20 Nm)
-Yağ filtre kapağı (8-12 Nm)
2. Hava filtresi
Her 3000 km'de bir temizlenmeli ve her 12000 km'de bir değiştirilmesi gereklidir.
3.Buji
Her 4000 km'de bir temizlenmeli ve her 8000 km'de bir değiştirilmelidir.
-Buji (20-25 Nm)
4.Benzin hortumu
Her 4000 km'de bir kontrol edilmeli ve 4 yılda bir değiştirilmeli.
5. Gaz ve debriyaj telleri
Her 4000 km'de bir kontrol edilmeli, gerekirse değiştirilmeli.
6.Egzoz civata ve somunları
Her 4000 km'de bir uygun tork ile sıkılmalı.
Tork Değeri
-Manifolt (18-28 Nm)
-Egzoz civataları (20-30 Nm)
Tork Değeri
-Manifolt (18-28 Nm)
-Egzoz civataları (20-30 Nm)
7.Subap aralıkları
Her 4000 km'de bir kontrol edilmeli. Motor kesinlikle soğukken ayarlanmalı.
Emme subap aralığı (0,1-0,2 mm)
Egzoz subap aralığı (0,2-0,3 mm)
Emme subap aralığı (0,1-0,2 mm)
Egzoz subap aralığı (0,2-0,3 mm)
8.Debriyaj aksamı
Her 4000 km'de bir kontrol edilmeli.
Tork Değeri
-Debriyaj tası (30-50 Nm)
-Debriyaj kapak civataları (8-12 Nm)
Tork Değeri
-Debriyaj tası (30-50 Nm)
-Debriyaj kapak civataları (8-12 Nm)
9.Silindir üst kapak civataları
Her 4000 km'de bir kontrol edilmeli.
Tork Değeri
-Silindir üst kapak civataları (12-16 Nm)
Tork Değeri
-Silindir üst kapak civataları (12-16 Nm)
10.Rölanti devri
Her 4000 km'de bir kontrol edilmeli. (Karbratörlü modeller için geçerlidir.)
Karbratörlü modeller için motor sıcakken 1450-1550 devir aralığında olmalıdır.
Yürüyen Aksam Bakım Tablosu
1.Aktarma zinciri
Her 1000 km'de temizlenmeli ve yağlanmalı.
(Hava şartları veya kullanımdan dolayı erken bakım gerekebilir.)
2.Fren hortumu
Her 4000 km'de kontrol edilmeli ve 4 yılda bir değiştirilmeli.
3.Fren hidrolik sıvısı
Her 4000 km'de kontrol edilmeli ve 2 yılda bir değiştirilmeli.
4.Fren balatası
Her 4000 km'de kontrol edilmeli ve gerektiğinde değiştirilmeli.
5.Gidon
Her 4000 km'de kontrol edilmeli.
Tork Değeri
-Gidon civataları (18-28 N/m)
-Üst mesnet civataları (22-35 Nm)
-Alt mesnet civataları (22-35 Nm)
Tork Değeri
-Gidon civataları (18-28 N/m)
-Üst mesnet civataları (22-35 Nm)
-Alt mesnet civataları (22-35 Nm)
6.Ön süspansiyon
Her 4000 km'de kontrol edilmeli.
Tork Değeri
-Amortisör üst civatası (15-30 Nm)
Tork Değeri
-Amortisör üst civatası (15-30 Nm)
7.Arka süspansiyon
Her 4000 km'de kontrol edilmeli.
Tork Değeri
-Arka amortisör üst civata (20-30 Nm)
-Arka amortisör alt civata (35-55 Nm)
Tork Değeri
-Arka amortisör üst civata (20-30 Nm)
-Arka amortisör alt civata (35-55 Nm)
8.Şase üzerindeki civata ve somunlar
Her 4000 km'de bir sıkılmalı.
9.Genel yağlama
Debriyaj ve gaz teli, ayak pegleri, arka amortisörler gibi hareketli parçalar wd-40 ile yağlanmalıdır.
Merhaba, motorumu uzun bir süre kullanmayacağım. Acaba akünün bırakmaması için ne yapmalıyım? Ayrıca yapmam gereken başka şeyler varmıdır? Yardımlarınız için çok teşekkürler.
YanıtlaSilMotoru uzun bir süre kullanmayacaksanız, aküyü motordan ayırın. Oda sıcaklığında muhafaza edin. Ayda bir şarj ettirseniz iyi olur ama motoru kullanacağınız zaman şarj ettirseniz de olabilir.
SilAküyü sökerken önce - sonra + ucu sökmelisiniz.
Lastiklere normalden biraz fazla hava basmalısınız, mümkünse yer ile temasını kesmelisiniz. Metal aksamlara wd-40 sıkmalısınız, depoyu fullemelisiniz (içinin paslanmaması için.) Dışarıda duracaksa üstünü kapatmalısınız mümkünse kapalı garajda durmalı.
Çok teşekkür ederim.
YanıtlaSilSize ulasmam icin e mail yada tel no verebilir misiniz ? Muhtemelen uzun bir muhabbet olacak
YanıtlaSilogzcngdk@gmail.com
SilÇok faydalı bilgiler sizi tebrik ederim emekleriniz için. Bende de 2007 model karbiratorlu gv 250 var sanırım 3. vitesde bir devirden sonra gaz yememeye baslıyor motosiklet sebebi ne olabilir ?
YanıtlaSil